Activatie

SEO groei met Webflow

9/11/2022
Deel deze blog

Wat is Webflow?

Webflow is een Content Management Systeem (CMS) dat de mogelijkheid biedt om een website vorm te geven en vervolgens te beheren. Het programma is voor zowel echte kenners als beginners goed te gebruiken, omdat het super gebruikersvriendelijk is. De workflow is makkelijk onder de knie te krijgen, aangezien je als beginner ook gebruik van thema’s en templates kan maken. Deze thema’s en templates kan je vervolgens helemaal aankleden zoals je dat zelf wil, om een prachtige website neer te zetten waar je je bezoekers echt mee kan prikkelen.

SEO

Clean code. Dat is waar Webflow standaard gebruik van maakt, wat anders ligt dan bij de concurrerende programma’s. Clean code is geweldig als het gaat om het scannen en verbeteren van websites, aangezien crawlers gemakkelijk de website kunnen scannen. Deze makkelijke scan zorgt ervoor dat je als bedrijf aan de slag kan gaan met de gegeven inzichten, om je website volledig te optimaliseren. Deze optimalisatie is op zijn tijd weer goed voor het scoren bij Google! Daarnaast geeft Webflow de optie om je SEO volledig op orde te stellen, op een simpele en gebruikersvriendelijke manier. Van meta titles tot URLs, Webflow biedt de helpende hand om het maximale uit je website te halen. 

Naast clean code, is Webflow ook bekend om zijn snelle laadtijden. Wij mensen zijn groot fan van snelle laadtijden, dat weten we allemaal. Hoe sneller, hoe beter, want tijd… is geld. Daarnaast zijn ze ook bij Google fan van snelle laadtijden, wat weer perfect is voor het scoren op de ranglijsten. Deze ranglijsten hebben we in meerdere blogs al uitgebreid besproken, maar toch nog een korte herinnering; hoog scoren is belangrijk! De laadtijd van je Webflow website zal hierbij een grotere rol spelen dan mensen vaak denken, dus ook hierbij de aanrader om de snelheid te optimaliseren, voor je bezoekers en voor Google. 

Design

Een strak design, waarbij elke pixel van je website geoptimaliseerd is. Of, een design dat écht laat zien waar jij en je bedrijf voor staan en wat je kan betekenen voor de bezoeker. Welk design je ook kiest, het is en blijft essentieel dat het gebruikersvriendelijk is. Hoe mooi een website er ook uitziet, als de bezoeker moet zoeken naar wat hij of zij graag wil, dan is de kans groot dat de bezoeker de website binnen de kortste tijd weer verlaat. De engagement gaat omhoog wanneer je je bezoeker vertroeteld, zodat hij of zij binnen drie clicks bij de gewenste pagina belandt. 

Om de engagement een boost te geven, biedt Webflow de keuze uit talloze thema’s en templates. Deze kan je als bedrijf vervolgens volledig inrichten naar wens, maar let wel op een aantal punten: het design, de bezoeker en je bedrijf.

Het design spreekt voor zich, je wilt een website opzetten waarbij het design aanspreekt. Een strak design is anno 2022 razend populair, waarbij je uiteraard gebruik kan maken van je eigen huisstijl. Daarnaast moet je de bezoeker in kaart brengen, om vervolgens je website zo in te richten dat de doelgroep zich daadwerkelijk welkom voelt. Een duidelijke lay-out, call-to-actions en niet te vergeten… Iets simpels als een zoekbalk. Als laatste wil je natuurlijk naar je bezoeker uiten waar je bedrijf voor staat. Welke oplossingen kan je je bezoeker bieden? Waarom moeten ze precies kiezen voor jouw bedrijf, en niet voor de grote hoeveelheid concurrenten? 

Mogelijkheden met Webflow

Omdat Webflow een groot scala aan mogelijkheden biedt, kan het best een spannende zet zijn om er mee aan de slag te gaan als beginner. Gelukkig is het programma gebruikersvriendelijk, waarbij je zelfs als beginner je weg er vanzelf in kan vinden. Het begint met een design waar je trots op bent, vervolgens is het optimaliseren aan slag. Webflow biedt daarnaast een helpende hand in SEO, waardoor je met gemak een mooie website kan lanceren én Google van zijn stoel kan blazen. Klaar voor?

Verder lezen.