Merkbeleving

De kracht van beeldmateriaal

17/10/2022
Deel deze blog

1. Welk parfum is luxer?

2. Welk fruit is verser?

3. Welk bedrijf is professioneler?

De eerste indruk is visueel

Je merkt dat je al binnen een paar seconden een aanname doet. Die aanname baseer je puur op de beelden die je ziet. Ook jouw websitebezoekers baseren hun eerste indruk op het beeld dat ze zien. Voor het lezen van teksten zijn die paar seconden te kort. Binnen een mum van tijd vormen de bezoekers een mening over je bedrijf. Is die positief? Dan zullen ze verder klikken en meer over je bedrijf gaan lezen. Is de eerste indruk negatief? Dan zullen je websitebezoekers juist wegklikken en verder zoeken. De eerste indruk is dus allesbepalend. Je kunt er (potentiële) klanten mee winnen of verliezen.

Wees je als ondernemer bewust van de impact van zo’n eerste indruk. Je krijgt maar één kans en die duurt maar een paar seconden. Daarna hebben bezoekers hun eerste mening over jouw bedrijf al gevormd. Zorg daarom voor een website die visueel sterk is. Laat in een oogopslag zien waar jij voor staat! Niet in woorden, maar in beelden.

Benieuwd naar hoe je nu zo’n visueel sterke website maakt? Wij leggen het je graag verder uit en kijken met je mee. Ook voor verdere vragen zijn we altijd beschikbaar. Wij helpen je graag! Neem geheel vrijblijvend contact met ons op.

Verder lezen.