Inhoud

10 Google Chrome extensies voor marketeers

30/12/2022
Deel deze blog

De Google Chrome web browser is een populaire keuze onder marketeers vanwege zijn snelheid, gebruiksvriendelijkheid en het grote aantal extensies (uitbreidingen) die beschikbaar zijn. In dit artikel zullen we 10 van de handigste Google Chrome extensies voor marketeers bespreken.

  1. LanguageTool: Dit is een must-have voor iedereen die veel schrijft. Deze extensie helpt je om fouten in je spelling, grammatica en zinsopbouw te vermijden terwijl je op het web surft. Dit is vooral handig voor marketeers die veel teksten opstellen voor social media, blogs of andere online publicaties. Een groot voordeel van deze extensie is dat deze ook beschikbaar is in het Nederlands.
  2. SEMrush: Deze extensie biedt een rijk scala aan SEO-gerelateerde tools, waaronder zoekwoordenonderzoek, concurrentieanalyse en website-audits. Dit is een must-have voor marketeers die werken aan het verbeteren van de online zichtbaarheid van hun merk of product.
  3. UberSuggest: UberSuggest is een handige Chrome-extensie die wordt gebruikt door online marketeers en bloggers om ideeën op te doen voor zoekwoorden en content. De extensie biedt suggesties voor zoekwoorden en geeft inzicht in de zoekvolumes, de concurrentie en de kosten per klik van verschillende zoekwoorden.
  4. MozBar: De MozBar-extensie is een handig hulpmiddel voor SEO. Het geeft je inzicht in de SEO-waardering van elke pagina die je bezoekt en helpt je om de juiste zoekwoorden te kiezen voor je content.
  5. Google Analytics Opt-out: Deze extensie zorgt ervoor dat je je kunt uitschrijven voor Google Analytics als je dat wilt. Dit is handig als je wilt voorkomen dat je bezoekgegevens worden opgenomen in Google Analytics, bijvoorbeeld als je aan het testen bent op je eigen website.
  6. Page Load Time: Deze extensie toont de tijd die nodig is om een webpagina te laden. Dit is handig om te zien hoe snel je eigen website of die van je concurrenten laadt, en om eventuele problemen op te lossen die de laadtijd kunnen vertragen.
  7. ColorZilla: Colorzilla is een populaire Chrome-extensie die wordt gebruikt door webdesigners en developers om kleuren te selecteren op het web. Maar ook marketeers kunnen hier goed gebruik van maken voor bijvoorbeeld visuals. De extensie biedt een aantal handige hulpmiddelen voor het werken met kleuren, waaronder een kleurenkiezer, een eyedropper-tool om kleuren te selecteren op het scherm en een aanpasbare kleurenwaaier.
  8. Wappalyzer: ‘Goed gestolen is beter dan slecht bedacht’. Met deze extensie kun je ontdekken welke technologieën worden gebruikt op een bepaalde website, zoals content management systemen, frameworks, programmeertalen, analytics-tools, CRM's en CDN's.  Als marketeer kun je jouw werkzaamheden aanpassen aan deze slimmigheden van anderen.

Verder lezen.